Firma w Internecie – reklama, klienci, nowe technologie

Książka telefoniczna to niesamowity wynalazek. Można na niej usiąść, można podłożyć ją pod nogę stołu, można porwanymi kartkami wypełnić pudełko z porcelaną. W epoce Internetu nie ma wielu innych zastosowań. Choć jeszcze 30 lat temu była ona najważniejszym źródłem informacji o przedsiębiorstwach w okolicy, dziś ustąpiła prawdziwej reklamie. Takiej, która nie musi przyprowadzić klienta do lokalu, aby zrobił zakupy. Sprzedaż online to według danych GUS prawie 40% transakcji w Polsce. Jak zatem budować rozpoznawalność marki internetowej, jeśli nie można tam postawić szyldu i osobiście się uśmiechać?

Usługi on-line – przyszłość, która jest dziś

Choć zabrzmi to co najmniej zabawnie, najlepsze źródło wiedzy o Internecie jest w Internecie. Sieć jest ogromna, a liczba użytkowników przytłaczająca. Nawet najbardziej podstawowe formy budowania swojego wizerunku internetowego mogą wymagać sporej wiedzy. Być może, najlepszą drogą postępowania jest znalezienie kogoś, kto profesjonalnie nam pomoże. To oczywiście dziedzina, która należy do ogromnego zbioru, jakim są usługi on-line. Siłą rzeczy, znalezienie dobrego specjalisty nie powinno być trudne. Najlepszy będzie ten, który zastuka do naszych drzwi, gdy tylko o tym pomyślimy! Jeśli chcemy sami ugryźć temat, możemy znaleźć darmowy kurs Google, który podpowie nam wiele na temat tego jak przenieść naszą firmę w technologiczne i zawiłe realia Internetu. Zrozumienie tego, w jaki sposób sprzedaż on-line, bądź przeniesienie naszych usług w sieć, pomoże nam rozwijać firmę, to jednak kompletnie osobna sprawa. Jedno jest natomiast pewne – każdy biznes może skorzystać na obecności w Internecie.

Sprzedaż w Internecie to retargeting

Kilka magicznych sformułowań, takich jak long tail, retargeting czy choćby reklama personalizowana, to same podstawy skutecznej sprzedaży w Internecie. Nowoczesne narzędzia pozwalają na bardzo precyzyjne trafianie do potencjalnych klientów, zaczynając od fizycznego skierowania ich do naszej firmy, kończąc na dostrzeganiu i wyłapywaniu ich konkretnych potrzeb. Ważne jest jednak, żeby rozumieć w jaki sposób te metody oddziaływują na rzeczywistość. Internet może i jest abstrakcyjnym, niezrozumiałym tworem, ale użytkownicy to już całkowicie ludzkie osoby. Reklama internetowa to nie tylko technologia, ale także klasyczna, archaiczna, niemodna psychologia sprzedaży.

Rozpoznawalność marki to przeszłość?

W dobie narzędzi, które pozwalają na kierowanie reklamy do osób o dokładnie określonych cechach, śledzenie dokładnej struktury naszych klientów, czy trafianie do nieograniczonej liczby ludzi, klasyczne rozumienie marki zdaje się nieco rozmywać. Ważne jest jednak, żeby rozumieć, że Internet jest takim samym kanałem dotarcia do klienta, jak każdy inny. Otwarcie naszej firmy na sieć, czy też przeniesienie do niej części transakcji, to znakomita droga rozwoju. Nie zmienia to natomiast tego, na czym opiera się marka. Choć książki telefoniczne ustąpiły nowym technologiom, to zadowoleni klienci zawsze są najlepszą reklamą. W tym także może pomóc nam Internet, nawet jeśli nie będziemy mogli się do nich osobiście uśmiechnąć.

Comments (No)